BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, July 11, 2011

Melepas Budak Millenium...abad niii

Assalamualaikum.....

   Salam adanya buat semua....fuhhh ni klo kkwn aq kt fb nmpk blog asyik update..mau xdiserangnyer aq pnyer inbox...katanyer xnk on9..hahaha bosan dowh jdik penanam anggur xberbuah niii...jom kter selami hati,selami lautan dalam(aicehh mood Dr fadzilah Kamsah marii)...

   jom kiter mengimbau kenangn lalu nk x?xnk sdh...AAK hahahaha..ylah memandangkn ramadhan is around the corner...so b4 cter2 ramadhan ni kluo...jom terjah bnda yg dh lama kter xjmper....la ni pn dh xder aq tgk...tau


     1.   hah benda alah aper tu hehehe yg kiri tu 'dig dang' kanan 'tora' wktu zmn aq 'ding dang' harganyer  rm 0.60..yg 'Tora' rm 1.20..wei wktu dlu mahal kot bnda tu rm 0.50 pn dh mcm sejuta nilainya....aq dh  xjmper korang jmper lg ker???

 


    



   2.   hah ingt lagi x benda alah tu...hah bdk pompuan xsure la dier knal ker x...wk2 zmn xder playstation,comptr game..'game tape' ni la yg kter main kn2...skang xdernyer aq tgk bdk main..game ni lgi..pling rendh pun depa main game boy...




   3.   hah ni ingt lagi x..Super Mario 2 D pnyer..ala yg mkn cndwn blh besar tu then klo terlanggr binatang..dier jdik bonzai...hah ingt x..skang mmg byk game ni..tpi yg 3D pnyer xfeel cm yg dlu2

   4.  'Sinaran Pasport' hah ingt lagi x rncangan ni kt TV3 ala rncngn cari bakat tu yg Lan Pet Pet msk tu..hah since tula tertubuhnya senario...dh xderkn benda tu...huhuhu seb bek aq sempat tgk....nostalgia tuhhhh


    5.   hah maskot kt atas tu....ingat x..ala zmn kter muda2 dlu.. ader A.L.O.N.G,angah...n yg kucing putih tu achik ke alang ek...???dlm segmen tu ader gak Siti Sifir yg hari2 mk aq duk soh ikut cik sifir tu baca(hari2 tu aq tmbh rncangan ni kt TV1 kol 7.30 pm hari sabtu) la ni dh xder....


    6.  klo kopok tu skang pun ada..tpi dlu ingt x bler bli kopok ni dlm dier ader pemadam kecil yg mcm2 corak tuh...dlu aq kumpul satu balang penuh..tpi la ni ader pelekat jerk....huhuuhuhu

    7.  Ok korang pernah main x pemadam???ala yg kita gerakkn pemadam guna jari tuh klo pemadam kita on the top of lawan kiter pnyer pemadam kire menang la tuh...skang bdk2 kecik ni dh xmain lagi...aq slalu meee..kalah jerk...

 

    8.   yg ni mmg popular.. nk2 lps habis UPSR..peh gaduh dgn kawan seminggu xtegur pasal game ni la..mana xnyer..ni kes beli tanah,rumah,hotel....so biasala ader balas2..(kes songlap duit bank pun ada jgn memain) 

wah penat menaip nii byk lagi...yg blh share kt cni..klo ader mser...nnti aq share lgi kt entri yg lain...hehehehe best dowh kenang blik nostalgia niiii...kompom bdk millineum abad 20 ni terlopong tgk benda alah kt atas tu....hehehehe
   


    

11 nasihat pakar:

mR. nAzFaZ said...

wah rindu ngn sume tuu..tora,game tape,mario..huhuh sume tu mmg best..lg 1 jgn lpe KULANG MAN..huhuhu mmg best gler

mR. nAzFaZ said...

eh silap eja la..KLUANG MAN..huhuhu

super d0uble F :) said...

hahha.

rasanya t0ra dgn ding dang tuh ade lagi jumpa kat pasar malam.tapi tak tau la harga berapa.

;)

Zulqarnain Musa said...

@naz-hahaha btul2 usop sontorian..pn smer gak...

@ff-owh ye ker..dh lama xbeli mainan..so xtau huhuhu

amranaiman said...

tora dan dendang ada lagi betul tu .. ada beli kat 7e baru ni hahaa :P

Fad said...

alahai..tu zaman kanak2 ribena tu...sedih plak ingat tgu abah amik tepi jalan petang2..kdg2 abah lambat..kita sorg2 je tgu kat situ..budak lain sume dah balik..apa pun..syg abah!sbb skrg cf dah berjaya..huhu

- Z - said...

wahh..tingat masa kecik2 dulu...game mario tu best..berebut-rebut ngan adik2 nk main game tu haha

Zulqarnain Musa said...

@amran-wah beli lagi..cnggih tu tpi 7e mmg ader ker???

@Cf-sweetkn bler mengimbau knangn lalu..kkdng sedih pn ader....

Z-hehehe smela dgn zul..sibling xrmai..tpi riuh merebut game bkn main..

ABU said...

oh klasik :D

Nizam Ijam said...

bila la nak main ag..hehe


jom letak nizam ijam dalam bloglist
” Nizam Ijam Dot Com”

iPai said...

ingatkan zaman ko tak merasa semua ni .. rupanya ada juga ekh ..

budak2 yang sekrang ni je dah tak rasa benda2 gini ..

'Tora datang lagi!!'