BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, August 3, 2011

Sempurna itu cacat sebenarnya...

Assalamualaikum...

   Salam adanya buat semua readers,visitors,bloggers..n sper2lah gerangan anda....hehehe hari ni aq happy xtentu pasal sebabnya aq pun xtau..oleh itu..hormon kerajinan aq telah pun direleasekan semaksimum mungkin..hah aq buat BW marathon..hah bgi kengkawan yg zul singgah tu tahniah kerna ader entri bru..hah yg zul xtinggl komen tuh sory yerk jdik silence readers jerk...ok

   Ok entri kali ni sebenarnya based on situation semalam wktu solat terawih..hah aq bwk motor msk keruangan masjid dlm kol 8.4o pm...so wktu nk parking motor hah ternampaklah kelibat someone kluo dri kete..smbil terlompat2 (dlm hati pk tebiat ker org tuh lompat2..hingat masjid tempat memainkah???huhuhu)..so cm bese msk masjid buat solat sunat dulu...then bler start jerk iqamah..aq pn bangunlah mendapatkan saf dihadapan..SUDDENLY ternampaklah aq susuk tubuh insan yg melompat2 tuh..rupernya dier ni OKU

   Meruntun jiwa aq tgk dier...yelah dier siolat bkn duduk tpi berdiri oh yer lper nk bgi tau org ni xder kaki dgn tangan sebelah kiri hah cbe2 mengkeme2 bayangkan cm ner dier solat...dier xduduk tpi berdiri..tpi sungguh berdiri dier xgerak langsung...tpi aq ni yg sempurna segalanya kekadang solat ader goyang sikit bler berdiri..tgk betapa besarnya kuasa allah tuh..bkn sempurna yg menjamin..tpi kesungguhan kita...

   hah satu lagi aq ni buat solat terawih pun 8 rakaat jerk..----->hehehe bkn aper yerk sbb aq ader problem k'kejangan..hah kadang2 hampir tumbang gak rakaat yg ke 4 tpi truskan jgk..hah hamba allah yg OKU tuh dier buat full..tgk xder limit dah skang kita kt dunia ni...yelah cetgk kt bazar2 ramadhan ni kn ader pakcik/makcik yg buta then dier wat persembahan menyanyi dgn guna alat muzik...c kagum xkita..even aq pun xreti nk main alat muzik tuh menyanyi tuh ape tah lagi kelaut2....

  tpi tula kn..bkn xnk derma kt bazar tuh kekadang bkn pakcik/makcik tuh yg dpt duit tuh tpi ejen yg zalim yg menggunakan golongan mcm ni utk kepentingan diorg...----->aq pnah nmpk ejen lingkup tuh seyes mmg kejam dhla marah2 kt pakcik/makcik tuh....

p/s kesungguhan yg membuatkan kita berdiri,kesungguhan juga pelengkap kesempurnaan diri..

hah kejar mner dlu sempurna ker kesungguhan.....!!!!SELAMAT BERPUASA

7 nasihat pakar:

iPai said...

betul tuh zul .. kekurangan org lain dan keazaman orang macam tuh patut jadi teladan pada kita ..

n aku pun setuju bab derma2 tuh .. aku risau sgt kalau dirg ni dipergunakan .. jadi one way is jangan support derma2 gini .. tapi kadang2 tak sampai hati derma laa juga ..

Anne A-keyler -Qim said...

nice blog zul..^_^ akk da follow urs... Follow akk pnye..
annea-keyler-qim@blogspot.com

Fezul Fadhley said...

kelemahan boleh menjadi kelebihan,
kelebihan adakalanya satu kekurangan..

Zulqarnain Musa said...

@ipai-tula hati ni bkn konkrit tpi hati semut..mudah luluh tgk org ssh ni xtlg xsmpai hati..tpi bab ejen hampeh tu yg skt aty

@kak anne-thanx....

@fezul-nice word...simple way 4 a lesson

Nurasyiqin said...

kadang2 yang ketabahan yang cacat tu lah mngagumkan kita yang sempurna fizikal nih..

Edy Fee said...

batul2..sedap tajuk entry..mane ade org sempurna

SoLy SoLicious said...

perghh..oku tu boleh buat penuh..salute la... ^_____^... org yang sihat tbuh bdan pun kdg xcukup..mcm sy, kdg penuh, kdang 8 aje..huhu